Web development
Când facem implementare, nu ne gândim doar să ”scriem cod”, ci preferăm o abordare mai amplă, una pe care noi o numim ”holistică”. Practic, pentru noi web development nu înseamnă doar să transformăm o machetă într-o pagină web, ci mai degrabă ne asumăm rolul unui inginer care caută cea mai bună soluție tehnică pentru sarcina cu care se confruntă.
Abordarea holistică se referă la faptul că implementarea se face ținând cont, în paralel, de mai mulți factori. Fiecare dintre acești factori sunt importanți deoarece ei contribuie la succesul site-ului. Aceștia sunt: aspectul vizual (site-ul să respecte macheta), viteza de încărcare (site-ul să încarce în mai puțin de 1 secundă), standardele SEO (site-ul să fie ușor de înțeles pentru roboți).
Simplicity is the prerequisite for reliability Edsger W. Dijkstra, Computer Scientist
Variante de Prețuri Web Development și Optimizare
Tarifele serviciilor de implementare și optimizare sunt influențate de timpul necesar pentru a realiza serviciul.
Există 3 scenarii, fiecare cu propriul set de prețuri:Implementare folosind o temă furnizată de client
Atunci când un client alege să cumpere o temă, aceasta vine cu o structură gândită și implementată de cei care au făcut respectiva temă. De aceea este foarte greu să adaptăm conținutul dorit de client la structura temei fără a fi nevoie de modificări (compunerea unor texte noi sau eliminarea unor texte existente, realizarea unor imagini profesionale etc).
Prețurile de mai jos sunt minimale și nu includ adăugarea unor funcții noi, ci doar înlocuirea conținutului (texte și imagini) venit cu tema cu cele ale clientului.
Implementare în HTML
250€Temele HTML sunt cel mai simplu de adaptat, codul static fiind foarte ușor de modificat. Cu toate acestea, în mod realist, pentru un site mediu (de 4-5 pagini) tot sunt necesare 10 ore de lucru.
Implementare în Wordpress
500€Temele de Wordpress tind să fie încărcate cu funcții de care clientul nu are nevoie iar eliminarea lor deseori strică alte elemente ale temei - provocând o reacție domino. De asemenea, inclusiv modificarea conținutului uneori este mai dificilă decât în cazul temelor HTML.
Implementare în Prestashop
1000€Platforma de eCommerce Prestashop tinde să fie foarte ușor de stricat atunci când este modificată, de aceea majoritatea temelor sunt nu sunt modulare (ca în cazul Wordpress), ci vin cu toate fișierele platformei. Acest context face ca temele de Prestashop să fie deosebit de dificil de modificat și de implementat.
Implementare folosind design custom făcut de altă agenție
Cea mai mare problemă pe care o întâlnim atunci când clientul vine cu un design gata făcut este aceea că adesea ne aduce o machetă finală - în format JPEG sau PDF, din care ne este foarte greu să extragem resursele (texte, imagini, decorațiuni etc.). De multe ori, ajungem să refacem sau să înlocuim o parte din resursele folosite.
Prețurile includ implementarea machetei grafice la nivel de design, fără adăugarea de funcționalități avansate - de exemplu putem adăuga o hartă simplă interactivă însă nu una cu POI-uri și personalizată.
Implementare în HTML
1000€Implementarea în format HTML simplu ne este foarte ușor de realizat deoarece nu implică elemente dinamice și poate fi făcută de membri juniori ai echipei noastre. De asemenea, această metodă ne oferă flexibilitate sporită.
Implementare în Wordpress
1500€Lucrând cu platforma Wordpress, este posibil să fim nevoiți să folosim un page builder care ne limitează flexibilitatea și ne îngreunează munca. Alegem această metodă când sunt cerute funcții avansate, pe care considerăm că le putem îndeplini cu module de Wordpress.
Implementare în Prestashop
2000€Această platformă este deosebit de fragilă și complexă, aspecte care ne îngreunează munca, mai ales dacă necesită adăugarea unor funcții speciale. Deși un magazin virtual include maxim 4-5 modele de pagini, realizarea lor se poate dovedi deosebit de laborioasă și problematică, mai ales când nu controlăm noi design-ul.
Implementare folosind design custom făcut de noi
Aceasta este cea mai ușoară metodă de lucru deoarece avem acces la toate resursele necesare implementării și controlăm procesul de design, astfel încât ne este ușor să transformăm machetele în pagini web.
Implementare în HTML
200€Implementarea în HTML simplu este cea mai rapidă variată de lucru deoarece ne oferă flexibilitatea necesară și poate fi realizată de membri juniori ai echipei noastre de implementare.
Implementare în Wordpress
450€Implementarea în Wordpress este puțin mai complicată însă, cât timp gândim împreună cu clientul grafica și funcțiile, aceasta poate fi făcută fluent deoarece alegem încă din faza de design acele funcții pe care știm că le vom găsi sub formă de module.
Implementare în Prestashop
1000€Deși Prestashop poate fi o platformă pretențioasă uneori, faptul că putem controla grafica în faza de creație ne ferește de multe probleme ce apar în faza de implementare. Prețul include doar realizarea celor 3 pagini de bază: Homepage, Category, Product și personalizarea anexelor (Coș, Termeni și Condiții, Contact etc), precum și implementarea metodelor de plată prin card și ramburs.
Întrebări Frecvente Web Development și Optimizare
Mai jos vei găsi o colecție de întrebări pe care le întâlnim în mod repetat.
Ce înseamnă implementarea unui site?
În primă fază, machetele site-urilor sunt realizate în formă grafică deoarece sunt mult mai ușor de modelat cu uneltele de grafică digitală. Implementarea înseamnă transformarea unei machete (o imagine) într-o pagină web funcțională.
Cât durează implementarea unui website?
Depinde de complexitatea proiectului. În mod normal, un site static, de prezentare, format din maxim 5 pagini, poate fi gata în două zile. În cazul site-urilor dinamice, precum blog-urile sau magazinele virtuale, acest timp crește semnificativ.
Cum știu că implementarea se face calitativ?
Noi punem la dispoziția clientului o gamă de teste pe care le trec toate site-urile pe care le livrăm. Cea mai bună metodă de evaluare este însă angajarea unei alte firme de web design pentru efectuarea unui audit. În cazul proiectelor scumpe, oferim ca discount costul analizei făcute de un competitor, cât timp acesta este un expert.
Implementarea unui site include și SEO?
Multe dintre standardele de bună practică în materie de SEO se suprapun cu cele de programare, deci da, într-o anumită măsură site-urile livrate de noi includ și SEO. Cu toate acestea, optimizările incluse în procesul de implementare nu le pot înlocui pe cele din cadrul serviciilor dedicate de SEO.
Implementarea se face pentru toate mărimele de ecran (responsive)?
Da. Chiar dacă macheta nu include variantele responsive ale site-ului, noi realizăm implementarea astfel încât site-ul să fie bine afișat pe toate dispozitivele, fără însă a-i da clientului puterea de a modifica designul pentru respectivele dispozitive în mod gratuit.
Care este diferența dintre implementarea făcută de un profesionist și cea făcută de un amator?
Există inflație de persoane care ”știu să facă site-uri” însă calitatea lucrării va influența negativ vizibilitatea site-ului pe motoarele de căutare, chiar dacă aparent nu este sesizabilă. Principala diferență este viteza de încărcare a site-ului în paralel cu respectarea în totalitate a machetei grafice.
Proces de Lucru Web Development și Optimizare
Dacă aspiri să „faci site-uri” sau te atrage domeniul, ia-ți un pix și o foaie pentru că o să-ți placă ceea ce am descris mai departe.
Ține cont că implementarea site-urilor web e o luptă între roboți și oameni: roboții gândesc matematic și vor site-uri foarte bine structurate, ușor de înțeles; oamenii gândesc plastic și vor site-uri frumoase, plăcut de privit. Noi, ca programatori trebuie să împăcăm ambele părți.
Pentru a explifica procesul, vom folosi chiar website-ul pe care ești acum:Stabilire priorități
Majoritatea celor care ”fac site-uri„ nu fac altceva decât să copieze un site gata făcut de alții (așa-zisele teme) și să înlocuiască conținutul cu cel al clientului.
Deși acel site va arăta bine vizual, el de fapt este un dezastru din punctul de vedere al utilității. Asta pentru că, în primul rând, toată informația este structurată așa cum a vrut cel care a făcut ”tema” și nu cum este necesar clientului; în al 2-lea rând, tema aceea abundă în funcții pe care clientul nu le folosește - ceea ce duce la un site ”încărcat”, care practic merge greu.
Noi nu folosim teme deoarece este mai complicat să adaptăm un site gata făcut decât să facem noi unul de la zero. Ne permitem acest lux deoarece, fără exagerare, suntem buni pe programare și lucrăm mult mai repede scriind cod curat, de la zero, decât modificând codul altuia.
Datorită acestui context, înainte de a ne apuca de implementare, încercăm să aflăm care sunt obiectivele clientului: vrea un site care să arate bine - exact ca macheta (care e făcută artistic), unul care să se încarce repede - sub o secundă orice pagină (care implică sacrificii grafice în partea de sus a paginii) sau un echilibru dintre cele două.

Performanța prioritară
Pentru cei care nu au un brand consacrat și vor să fie ”găsiți pe Google” după criterii generale precum ”mașini ieftine”, atunci performanța site-ului este un factor cheie. Cu cât site-ul este mai vast (de exemplu un catalog cu mii de produse), cu atât performanța este mai importantă.
Un site greoi, al căror pagini se încarcă în 4-5 secunde sau mai mult, va fi mai prost indexat de motoarele de căutare decât unul care merge foarte repede pentru simplul fapt că toate site-urile primesc un ”buget de indexare” de la motoarele de căutare, buget care se măsoară în timp.
Dacă motoarele petrec prea mult timp indexând site-ul, atunci automat și pentru oameni va fi greu de utilizat, fapt ce, din perspectiva motoarelor de căutare, înseamnă un site slab calitativ. Bineînțeles, acesta nu este singurul aspect care determină calitatea unui site și el poate fi compensat cu alte beneficii precum un brand cunoscut sau conținut de calitate.
Design prioritar
Cei care vor ca site-ul lor să arate exact ca macheta adesea ajung să plătească mai mult, deoarece ingineriile necesare pentru ca site-ul să arate bine și să încarce repede durează destul de mult pentru a fi implementate.
Acest mod de lucru, cel care păstrează cât mai mult din aspectul machetei, este optim pentru brand-urile consacrate, pentru care site-ul este un fel de extensie, de carte de vizită. Aceste site-uri nu au nevoie de SEO deoarece nu au concurență la căutările de brand. De exemplu, Renault primește majoritatea vizitelor de la persoane care caută brand-ul ”Renault” iar motoarele de căutare niciodată nu vor servi alt site decât cel oficial, al mărcii respective; asta se numește că ”nu are concurență pe SEO”.
În acest caz, nu contează așa mult că site-ul se încarcă în 10 secunde și nu într-o secundă, deoarece motoarele de căutare îl vor indexa la fel de bine.
Echilibru
În majoritatea cazurilor, ajungem la un echilibru în care sacrificăm cât mai puțin din grafică și facem implementarea bazând-o pe criteriile de performanță.
Practic, țintim un timp de încărcare de sub 1 secundă pe orice pagină și, acolo unde nu putem atinge această performanță, întrebăm clientul dacă putem renunța la anumite elemente grafice.
Exemplu real:Site-ul pe care ești acum a aruncat patru bile în coșul din stânga ("performanță") și doar una în coșul "aspect". Așa arată un site care a ales să compromită designul pentru performanță.
Am ales această cale deoarece pentru noi, la fel ca pentru motoarele de căutare, este mai importantă informația de pe website (textul) decât modul de livrare (aspectul).

Identificare soluție tehnică
În funcție de necesitățile clientului, avem mai multe variante de soluții tehnice pe care le putem aborda. Cel mai mult ne interesează cât de des va fi actualizat site-ul, ce fel de pagini vor fi actualizate și cine va face respectivele actualizări. În funcție de aceste criterii alegem una dintre soluțiile de mai jos:
Website static
Stilul nostru preferat de implementare este cel bazat strict pe HTML - adică toate paginile sunt construite fie pe o formă foarte simplă de PHP, fie direct în HTML. Cu cât ne bazăm mai mult pe HTML/CSS/JS și mai puțin pe backend (PHP, Python, SQL), cu atât site-ul este mai performant (încarcă mai repede, este mai bine indexat) și avem mai multă flexibilitate în ceea ce privește aspectul (îl putem face să arate exact ca macheta).
Folosim acest mod de lucru atunci când clientul nu modifică des paginile principale ale site-ului sau are un contract de mentenanță cu noi sau cu cineva care poate modifica site-ul direct din cod.

Content Management System
Când vine vorba de site-uri complicate, soluția ”HTML pur” nu face față, fiind nevoie de modificarea constantă a conținutului. Un astfel de exemplu îl reprezintă site-urile de tip e-commerce (magazinele online), unde este necesară gestionarea produselor.
Fiecare ”produs” are drept corespondent online cel puțin o pagină web, deci ar fi foarte greu pentru cineva să scrie acele pagini manual, fapt pentru care se folosesc platforme de tip CMS, care permit actualizarea ușoară a conținutului - printr-o interfață web.
Deși ne oferă un mod prin care modificăm ușor paginile unui site, CMS-urile prezintă multe probleme de performanță și securitate. De aceea, încercăm să lucrăm cât mai puțin cu ele. De asemenea, ele tind să fie foarte specializate - de exemplu o platformă de magazin virtual se poate adapta cu greu pentru a integra un blog și vice versa.
Aceste sisteme sunt cerute în special datorită popularității platformei Wordpress care a ajuns să stea la baza a milioane de site-uri, are suport tehnic foarte bine pus la punct și pentru care există mii de extensii precum teme sau module.
Ținem să precizăm că Wordpress a căpătat teren și în lumea magazinelor virtuale datorită modulului WooCommerce, care practic îi adaugă funcționalitate de ecommerce. Cu toate acestea, considerăm că WooCommerce este doar o improvizație și că nu se poate compara ca fiabilitate cu platformele dedicate precum Prestashop sau Magento.

Hibrid
Din cauza faptului că platformele CMS tind să fie prea specializate iar metoda HTML prea simplificată, noi preferăm să combinăm aceste soluții în sisteme hibrid - care le îmbină folosindu-le în moduri cât mai potrivite folosind limbaje backend precum PHP sau Python.
Exemplu real:Un exemplu este chiar acest site, Celso.ro, care îmbină pagini de tip HTML simplu (cea pe care ești acum) cu o platformă CMS, folosind funcții simple de PHP. În zona de Data Science a site-ului nostru, vei vedea și multe aplicații ale limbajului Python.
Astfel, profităm de viteza paginilor HTML pentru a prezenta informația care se schimbă foarte rar (servicii, despre noi etc) și uneltele de publicare disponibile în platformele CMS pentru a publica articole pe blog sau studii de caz.

Implementare holistică
Metoda noastră de lucru implică folosirea simultană a mai multor tipuri de tehnici de programare, fiecare orientate către anumite obiective astfel încât rezultatul final să atingă simultan toate aceste obiective.
Reduse la termeni simpli, aceste direcții se împart în două grupe principale: programarea pentru oameni și programarea pentru roboți. Oamenii sunt utilizatorii site-ului și cei mai importanți consumatori ai conținutului însă, pentru a ajunge la site, trebuie să împăcăm și roboții, adică motoarele de căutare, care ne oferă vizibilitate.
Exemplu real:Oamenilor le-am facilitat înțelegerea multitudinii de informații pe care le include acest website, printre altele, prin utilizarea ilustrațiilor (cum este cea alăturată) sau a barei din partea de sus a ecranului în care utilizatorul vede tot timpul unde este pe site (stânga) și pe pagină (dreapta).
În spatele interfeței, roboții se bucură de un cod curat, care folosește simultan heading-urile, elemente de HTML5 și JSON/LD pentru a le explice ce reprezintă și cum sunt structurate informațiile pe această pagină.
Motoarele de căutare au un comportament holistic: trimit roboții care interpretează cele peste 5000 de cuvinte de pe această pagină, clasificându-le pe subiecte. Aceste subiecte vor fi indexate (stocate) în baza de date a motorului de căutare și vor sta la baza răspunsurilor formulate de acesta, atunci când un utilizator caută unul dintre subiectele legate de informația de pe această pagină - răspunsuri care iau forma de legături către site-ul nostru și altele similare.

Ce vor oamenii
Așa cum am menționat anterior, oamenii sunt cei mai importanți consumatori ai conținutului, însă regulile pe care aceștia le urmează sunt mai mult abstracte decât stricte, de aceea ei sunt mult mai greu de împăcat decât roboții.
Aspect vizual
În primul rând, pentru oameni, site-ul trebuie să arate bine, să inspire încredere. Acest lucru este împăcat de componenta de Web Design care construiește arhitectura site-ului împreună cu clientul (cel care comandă site-ul) și cu un eșantion de consumatori (cei care vor intra pe site).
Din punctul nostru de vedere, al echipei de implementare, obiectivul este să respectăm cât mai mult aspectul pus la dispoziție de echipa de design.
Viteză de răspuns
În al 2-lea rând, oamenii nu au răbdare. Statisticile arată că, dacă un utilizator nu primește conținutul în mai puțin de 3 secunde, el va ieși de pe site. Acest lucru este foarte important pentru noi, cei de la implementare, de aceea insistăm ca prima parte a paginilor să fie pe cât mai simplă posibil, astfel încât să ne asigurăm că ea este afișată într-o fracțiune de secundă.
Este important să menționăm că testăm pe conexiuni slabe (3G). Adică țintim ca pagina să se încarce în mai puțin de 3 secunde pe cele mai lente conexiuni existente, nu pe ”internet de mare viteză”.
Adaptabilitate la diferite ecrane
Nu în ultimul rând, trebuie înțeles că site-ul va fi accesat de pe o multitudine de dispozitive, de la unele cu ecran mare - desktop, laptop, televizoare, la unele cu ecrane mici - telefoane mobile, tablete etc.. Așa că, în timp ce implementăm site-ul, ne asigurăm că el este afișat corect pe toate aceste tipuri de ecrane.
Testăm atât cu simulatoare de dispozitive (virtuale), cât și cu dispozitive reale (telefoane și tablete). Nu doar dimensiunea ecranului influențează aspectul ci și marca dispozitivului, sistemul de operare și browserul. De multe ori, un website care este perfect funcțional pe un PC Windows nu se afișează corect pe o tabletă Apple.
Ce vor roboții
Înainte de a ajunge la oameni, conținutul trebuie să fie ușor ”digerabil” pentru roboți. Aceștia sunt instrumentele prin care motoarele de căutare descoperă, interpretează, indexează (stochează informația) și apoi prezintă site-urile către utilizatori.
Structurare și validare
În primul rând, pentru oameni, site-ul trebuie să arate bine, să inspire încredere. Acest lucru este împăcat de componenta de Web Design care construiește arhitectura site-ului împreună cu clientul (cel care comandă site-ul) și cu un eșantion de consumatori (cei care vor intra pe site).
Din punctul nostru de vedere, al echipei de implementare, obiectivul este să respectăm cât mai mult aspectul pus la dispoziție de echipa de design.
Viteză de recepție și transmitere
Roboții au un timp limitat pe care îl pot petrece pe fiecare site. De aceea, timpul de încărcare al fiecărei pagini este deosebit de important și reprezintă un ”factor de ranking”. Cu cât paginile sunt afișate mai rapid, cu atât roboții le pot prelua mai repede.
Noi țintim scoruri perfecte pe cele mai dure unelte de testare - Google PageSpeed și GTMetrix. Spre exemplu, acest site scoate un scor perfect (100/100) la ambele teste. Nu este neapărat necesar și nici util ca site-urile să scoată scoruri perfecte, însă este indicat să atingă performanțe foarte bune.
Accesibilitate și explicații
Deși tehnologia prin care roboții interpretează imaginile a evoluat considerabil în ultimii ani, aceștia încă nu sunt la fel de eficienți ca noi în a identifica elementele ce compun o anumită imagine, mai ales când e vorba de cadre complexe. De aceea este necesar să explicăm fiecare imagine într-un mod cât mai detaliat, direct în cod.
La fel de important este ca imaginile să fie explicate ”uman”, pentru persoanele cu dizabilități de vedere care folosesc mijloace de interpretare vizuală - cititoare care transformă conținutul vizual (texte și imagini) în sunet.
Software și Tehnici Web Development și Optimizare
Serviciile de web development sunt realizate combinând unelte specifice ”caroseriei”(front-end) site-ului cu unelte specifice ”motorului” (backend). Mai departe vom descrie principalele unelte folosite:
PHP Storm
Aceasta este IDE-ul (program prin care scriem cod) folosit de noi la implementarea site-urilor. El ne ajută să comunicăm rapid cu serverele și să compunem programe complexe în PHP.
Backend DevelopmentPyCharm
Multe dintre paginile HTML au în spate un motor special construit pentru a îndeplini sarcinile specifice site-ului respectiv. Aceste motoare sunt scrie în Python, iar unealta noastră preferată este PyCharm - pentru aplicațiile web.
Backend OptimizationServer-side caching
Această metodă de optimizare a vitezei este preferata noastră deoarece este deosebit de eficientă, mai ales în cazul platformelor CMS. Folosim framework-urile LiteSpeed sau mod_pagespeed, în funcție de particularitățile proiectului.
Backend OptimizationUnelte de calcul tabelar
Deseori folosim chiar Microsoft Excel sau Google Sheets pentru a procesa date și a genera cod HTML pe care apoi îl exportăm dinamic și îl importăm în site prin mecanisme construite în Python. Astfel, reducem la maxim volumul de procesare al serverului.
Suntem conștienți că mulți dezvoltatori web ne vor critica pentru faptul că folosim Excel pentru a îndeplini funcții pe care le-ar face și PHP+SQL. Ținem să precizăm că CELSO este o companie de data-science iar optimizarea mecanismelor de ”parsing” este rutină zilnică la noi. În lumea programatorilor backend, aceste optimizări sunt necesare doar în cadrul proiectelor mari, la care majoritatea celor care ne critică probabil că nu au lucrat niciodată.

Web Storm
Acest IDE este varianta mai simplă a PHP Storm și este folosit în special pentru a scrie cod în limbajul JavaScript. Este o unealtă ușoară și rapidă pe care noi am adoptat-o deoarece ne vine la pachet cu celelalte unelte pe care le folosim de la JetBrains.
Front DevelopmentDeveloper Tools
Gama de unelte puse la dispoziție de majoritatea browserelor ne este deosebit de utilă pentru testarea și optimizarea site-urilor în timp real. Majoritatea modificărilor ce țin de frontend (HTML/CSS/JS) sunt făcute în Developer Tools și aplicate cu Web Storm sau PHP Storm.
Frontend OptimizationGoogle PageSpeed Insights
Unealta de testare de la Google este deosebit de dură în ceea ce privește criteriile de performanță, cerând ca site-ul să fie afișat în maxim o secundă pe o conexiune lentă. Folosim această unealtă deoarece ne forțează să atingem un grad ”perfect” de optimizare, unul care nu se atinge decât combinând mai multe tehnici de programare și accelerare.
Frontend TestingW3C Validator
Este foarte important pentru noi ca paginile noastre să fie impacabile din punct de vedere al markup-ului, motiv pentru care folosim unealta de test a celor care definesc standardele HTML.
Unii specialiști SEO ne vor critica pentru că punem atât de mult accentul pe cod corect, în condițiile în care Google declară că nu ține cont de acest factor. Venind din lumea ”roboților”, cunoaștem foarte bine mecanismele folosite de motoarele de căutare pentru a indexa pagini și deși codul curat probabil că nu este un ranking factor direct, el cu siguranță ajută la o mai bună indexare - ceea ce îl face un ranking factor indirect.

Twitter Bootstrap
Fiind foarte bogat în funcționalitate, preferăm să folosim acest framework atunci când construim site-uri în HTML. Folosim în special sistemul de poziționare al elementelor pe pagină - grid system. Ne place în special faptul că putem personaliza framework-ul înainte de a-l descărca, ceeace ne pemite să includem doar ceea ce știm că vom folosi.
HTML FrameworksAMP și PWA
Folosim aceste tehnologii pentru site-urile ce necesită vizibilitate extinsă. Google încarcă paginile AMP direct în pagina cu rezultate ale căutării astfel, când utilizatorul dă click pe o pagină AMP, ea se încarcă instant.
PHP FrameworksWordpress
Folosim Wordpress pentru o gamă largă de soluții, cel mai adesea când e nevoie de funcții complexe, pe care le putem satisface cu ajutorul modulelor ”la cheie” disponibile pentru această platformă. O folosim și atunci când avem de făcut site-uri ce necesită modificări periodice sau publicarea de articole.
PHP FrameworksPrestashop
Aceasta este platforma de eCommerce preferată deoarece este destul de puternică încât să suporte volum mare de vizitatori însă, datorită faptului că folosește framework-uri de PHP cu care suntem familiarizați, este și ușor de modificat. De asemenea, de-a lungul timpului, am dezvoltat unelte proprii pe care le folosim să interacționăm cu bazele de date ale magazinelor construite pe această platformă. Când vine vorba de magazine mari, folosim Magento ca platformă de ecommerce.
