Local Search
Acest tip de optimizare se referă la îmbunătățirea prezenței clientului pe hărțile digitale. Acest aspect a devenit deosebit de important odată cu adoptarea la nivel mondial a asistenților virtuali - software sau hardware menit să funcționeze ca o persoană reală și să ofere diferite soluții utilizatorului, precum rezervarea unui bilet la cinema sau a comanda mâncare.
Asistenții virtuali au loc doar de un răspuns, adesea numit ”poziția 0”. Cu alte cuvinte, când un asistent virtual este rugat să recomande un restaurant italian, el va oferi utilizatorului o singură opțiune, cea mai ”proeminentă” sau cel mai ușor de recomandat.
Algoritmul prin care se determină această proeminență ține cont de factori precum proximitatea respectivului local față de utilizator, recenziile pe care le are, ”sentimentul” recenziilor (dacă sunt pozitive sau nu), pozele furnizate de utilizatori și multe alte elemente.
Obiectivul optimizării locale este acela de a spori șansele ca locația clientului să obțină poziția 0, adică să fie cea mai proeminentă.
It is now common for people to say “I love you” to their smart speakers Trevor Cox, Professor, Stanford
Variante de Prețuri Local Search
Toate pachetele de mai jos includ înregistrarea adică revendicarea locației virtuale pe toți furnizorii de hărți digitale, ceea ce înseamnă inclusiv compunerea textelor necesare pentru paginile de prezentare și încărcarea imaginilor. Contractele pentru acest tip de optimizare se fac pe o perioadă minimă de 24 de luni.
Prețurile sunt exprimate pe locație, pe lunăBasic
25€Pachetul basic include actualizarea periodică a informațiilor de bază, răspunsuri la recenziile lăsate de clienții locației și două postări pe lună pe Google MyBusiness.
Standard
50€În pachetul standard, clientul primește atât beneficiile din pachetul de bază, cât și: optimizarea imaginilor, 5 recenzii lunare de la conturi de tip Local Guide și 5 postări lunare.
Profesional
75€Pachetul profesional se distinge de celelalte două pachete prin faptul că include 10 recenzii lunare de la conturi de tip Local Guide și că folosim la maxim funcționalitatea furnizată de Google MyBusiness (pagină web, produse, servicii, FAQ etc.).
Întrebări Frecvente Local Search
Mai jos vei găsi o colecție de întrebări pe care le întâlnim în mod repetat.
Ce înseamnă optimizarea pentru Local Search?
Acest tip de optimizare este menit să asigure o vizibilitate sporită afacerii tale pentru cei care caută serviciile sau produsele oferite de tine la nivel local - în cartier.
Cât durează optimizarea locală?
În funcție de tipul și complexitatea afacerii, optimizarea durează cel mult o săptămână, timp în care înscriem afacerea în toate directoarele, compunem textele, pregătim imaginile și completăm conținutul necesar.
Cum știu că optimizarea locală se face calitativ?
În cazul optimizării locale, rezultatele vin foarte repede, deseori chiar din prima lună. De asemenea, este ușor de măsurat cât de vizibilă este afacerea la nivel local datorită instrumentelor puse la dispoziție de Google. Cu toate acestea, cel mai bun instrument de măsură rămâne volumul de vânzări sau solicitări primite.
Optimizarea locală este potrivită pentru mine?
Orice afacere care oferă servicii la nivel de cartier sau de oraș se poate bucura de acest tip de optimizare, chiar dacă nu are un magazin fizic unde primește clienți. Practic, acest tip de optimizare elimină uneori chiar și necesitatea de a avea un website întrucât ”paginile” pe hărțile digitale includ toate informațiile necesare clienților.
Vă ocupați voi de tot sau trebuie să fac și eu ceva?
Noi ne ocupăm doar de configurarea pozițiilor tale pe hărțile digitale adăugând texte, poze și alte informații utile. Însă calitatea serviciilor tale se va reflecta în recenziile pe care le primești, multe recenzii negative vor duce la diminuarea semnificativă a traficului - chiar și a celui deja existent, deci succesul nu depinde doar de noi.
Ce pot face eu pentru a ajuta la optimizarea locală?
În primul rând trebuie să asculți audiența care îți comunică sentimentele sale prin intermediul recenziilor - pozitive sau negative. Apoi trebuie să răspunzi reproșurilor într-un mod cât mai satisfăcător pentru clienți. Astfel, afacerea ta va ajunge să primească recenzii pozitive și să fie din ce în ce mai vizibilă și mai aleasă de către clienții care o văd.
Proces de Lucru Local Search
Afacerile locale tind să devină foarte familiare pentru clienții lor. De aceea, clienților le este mult mai ușor să își exprime nemulțumirile sau laudele față de acest tip de afaceri.
Optimizarea locală constă în câștigarea și menținerea unei ”proeminențe” care va determina asistenții virtuali să aleagă respectiva locație în locul alteia.
Proeminența se câștigă prin satisfacerea clienților actuali astfel încât aceștia să recomande locația prin recenzii, ele contribuind cel mai mult la proeminență.
Studiul audienței
Începem procesul de optimizare prin a înțelege ce caută utilizatorii pentru a ajunge la clientul nostru. Odată ce identificăm criteriile de bază, ne asigurăm că descrierea locației, produsele, serviciile și orice conținut text sunt optimizate conform criteriilor de căutare.
Studiul concurenței
După această primă optimizare, începem să analizăm concurența. Ne interesează în special ce recenzii le-au lăsat clienții și ce puncte negative au fost evidențiate - de exemplu lipsa unui sortiment din meniu. Rezultatul acestei analize este o listă cu puncte slabe ale concurenților. Înarmați cu această listă, trecem la următorul pas.
Adaptarea ofertei
De multe ori acest proces implică intervenția în modelul de business sau în catalogul de produse și servicii al clientului nostru - de exemplu să adăugăm un produs nou în meniu. Aceste intervenții au la bază lista elaborată în pasul anterior însă numai proprietarul locației (clientul nostru) are puterea de a face o schimbare, noi putem doar să recomandăm. De aceea, pentru ca această optimizare să fie eficientă, avem nevoie de deschidere și de colaborare din partea clientului, mai ales când utilizatorii reclamă anumite defecte în locația optimizată de noi.
Software și Tehnici Local Search
Deoarece procesul de optimizare locală constă mai mult în analize de business decât tehnice, el se realizează cu un set relativ restrâns de unelte.
Google MyBusiness
Google este cu mult înaintea celorlalți în ceea ce privește optimizarea locală, de aceea punem cel mai mult accentul pe optimizarea paginilor de tip GMB. Această platormă ne permite să încărcăm date relevante despre afacere precum imagini și video-uri dar și să interacționăm cu audiența prin intermediul mesajelor sau al recenziilor.
Google a mers atât de departe încât a inclus chiar și o funcție de ”website” în această platformă. Cei care optează pentru această opțiune își pot configura un mini-site de prezentare care conține datele lor și se comportă ca un site normal, dar este găzduit de Google.
Alte hărți digitale
Înscriem, verificăm și optimizăm locația la toți furnizorii importanți de hărți digitale: Bing Maps, Apple Maps, OpenStreet Maps și Waze. Pentru a ne asigura că locația este bine conectată cu orașul/zona în care se află, încercăm să o menționăm într-un articol scris pe Wikipedia și să o înscriem în directoarele locale.
SEM Rush
Adesea, mai ales când combinăm optimizarea locală cu cea SEO, folosim unealta Brand Monitoring Tool de la SEM Rush pentru a căuta recenzii despre locația pe care o optimizăm sau cea a concurenților.
