1. CELSO
  2. Web
  3. Servicii
  4. Branding

Branding și logo design

Branding-ul reprezintă ADN-ul afacerii, acesta le prezintă clienților identitatea ta și domeniul în care îți desfășori activitatea. În plus, aceștia pot fi convinși încă din primul moment că au de a face cu un business serios care prezintă încredere și astfel vor vrea să interacționeze cu el.

Noi am reușit de-a lungul timpului să creăm brand-uri care au răsunat în diferite domenii de activitate, tocmai de aceea știm care sunt punctele cheie pentru un brand de succes, cum să le respectăm și cum să creăm o identitate puternică pentru orice afacere.

It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it. If you think about that, you'll do things differently Warren Buffett, Investor

Variante de Prețuri Branding și Logo Design

Tarifele serviciilor de branding sunt influențate în primul rând de client, de cât timp este necesar pentru ca acesta să ajungă la o formă finală a identității vizuale.

Basic

30€
  • Creare logo (2 variante)
  • Concept grafic pentru cărți de vizită (2 variante)
  • Realizare foaie de antet
  • Semnătură e-mail (1 persoană)

Standard

60€
  • Creare logo (3 variante)
  • Cărți de vizită (3 variante)
  • Semnături de e-mail (3 persoane)
  • Realizare foaie de antet
  • Mape de prezentare detaliate

Profesional

90€
  • Analize detaliate pentru definirea strategiei brand-ului
  • Creare logo (5 variante)
  • Cărți de vizită (5 variante)
  • Mape de prezentare (3 variante)
  • Broșuri și flyere
  • Semnături de e-mail (5 persoane)
  • Realizare foaie de antet
  • Template-uri de Social Media
Pentru mai multe detalii și explicații, te invităm să ne contactezi Contactează-ne!

Întrebări Frecvente Branding și Logo Design

Mai jos vei găsi o colecție de întrebări pe care le întâlnim în mod repetat.

Cât durează să primesc cărțile de vizită?

Cărțile de vizită fac parte din pachetul de ”Branding”; acestea vor fi realizate abia la sfârșit, după ce finalizăm primii pași din crearea unui brand: paletă cromatică, logo, forme etc. De asemenea, cărțile de vizită vor veni la pachet cu mape de prezentare detaliate, broșuri de prezentare și flyere cu serviciile afacerii.

Trebuie să mă implic în realizarea elementelor de branding?

Elementele de branding sunt realizate în totalitate de noi. Implicarea clientului are loc la începutul procesului, atunci când definitivăm strategia brandului și identitatea. Clientul ne oferă informații detaliate despre afacerea sa, despre calitățile și valorile acesteia și despre audiența pe care vrea să o țintească. De-a lungul procesului de creație, clientul va veni cu păreri despre materialele primite.

Pot alege culorile pentru brand-ul meu?

Chiar dacă sună puțin dur, preferăm să alegem culorile brandului în funcție de domeniul de activitate al afacerii și cunoștințele noastre. Există multe cazuri în care diferite branduri din piață au eșuat pentru că mesajul a fost transmis greșit către audiența țintă. Culorile brandului vor fi alese în așa fel încât vor reflecta concret esența business-ului.

Cât durează procesul de branding?

Procesul de branding este cel mai dificil dintre toate, aici trebuie să creăm de la zero o entitate, un brand nou, de aceea acesta necesită toată atenția noastră și a clientului. În mod normal acesta poate dura 2 săptămâni, însă în cazuri în care comunicarea este anevoioasă, timpul de livrare se poate prelungi.

Proces de Lucru Branding și Logo Design

Pasul cel mai important în realizarea unei imagini puternice atât în mediul online, cât și în offline este conturarea unui brand care să transmită o emoție, să spună o poveste. Tocmai de aceea, unul dintre serviciile noastre este cel prin care vă creăm o astfel de imagine.

Pentru a explifica procesul, vom folosi un brand creat de noi pentru un dezvoltator imobiliar din București, Butterfly Residence

Brand Strategy

Majoritatea clienților noștri sunt entuziasmați de procesul de creație, de momentul în care adăugăm culorile și imaginile, însă primul pas pentru a realiza un brand de top este cel în care definitivăm strategia - blueprint-ul imaginii acestei afaceri.

Pentru a defini mai corect strategia brandului vom trece printr-o cercetare amănunțită alături de client, mai precis:

  • Definim cine ești. Ce transmite compania ta? Ce ai vrea să transmită? Dacă aceste aspecte sunt bine definite, brandul tău va fi unul ce inspiră încredere și conferă un sentiment de familiaritate.
  • Înțelegem ce te face diferit. Ce te face special pe piața în care activezi? Calitățile tale vor fi puse în evidență în procesul de realizare a brand-ului; acestea sunt importante pentru a demonstra de ce te-ar alege clientul în locul competiției.
  • Definitivăm care sunt valorile tale. Felul în care îți oferi serviciile poate fi un atu în definitivarea strategiei. Valorile afacerii tale sunt date de calitatea produselor/serviciilor pe care le oferi, iar asta te ajută mult să întărești conexiunea cu clienții tăi.
  • Realizăm un profil al clientului ideal. Atunci când construiești un brand, o faci pentru a te adresa unei audiențe, mai precis unui tip ideal de client. În această etapă, vom stabili împreună care este acest tip și cum vom alinia brandul la preferințele acestuia.
Exemplu real:

În definitivarea strategiei de brand pentru proiectul Butterfly Residence am avut o legătură strânsă cu clientul nostru; astfel am stabilit încă de la început audiența țintă: generațiile tinere care urmează să își întemeieze o familie. Am conturat atuurile principale ale afacerii: materiale premium și prețuri accesibile și de asemenea am întocmit un set de valori care îi definesc modul de lucru: rapiditatea și punctualitatea.

Brand Strategy Butterfly Residence

Identitatea brand-ului

Următorul pas? Realizarea unei identități a brand-ului - aceasta este partea creativă a procesului, cea în care ne ghidăm după cercetarea făcută în prealabil pentru a realiza un produs complex și consistent. Identitatea brand-ului deține următoarele elemente cheie:

1. Vocea brand-ului

Partea grafică reprezintă o componentă extrem de importantă din crearea brand-ului, aceasta poate fi ”corporate” sau ”traditional”. Indiferent de alegerea ta, vocea trebuie să transmită un mesaj care ajunge rapid la client, fără să îl pună în dificultate. Vocea trebuie susținută și de tonul conținutului care poate fi unul serios, profesional sau unul informal, familiar.

Exemplu real:

Vocea brand-ului Butterfly Residence este una informală - acesta se adresează unei audiențe preponderent tinere, adaptate la tendințele și conceptele actuale, tocmai de aceea design-ul emblemei are culori vii, combinații de gradient-uri și mai ales un aspect modern.

Logo Butterfly Residence

2. Typography

Caligrafia sau ”Typography” reprezintă fontul pe care îl alegem pentru a reprezenta brandul. Acesta transmite un mesaj audienței și îi crează o imagine concretă despre tipul de servicii sau produse pe care îl furnizezi.

Folosind un font ”Serif” tradițional poate transmite mesajul greșit în cazul unui business ce furnizează articole vestimentare pentru copii, spre exemplu. Tocmai de aceea, fontul reprezintă un element important din identitatea vizuală.

Exemplu real:

Pentru emblema brand-ului Butterfly Residence am folosit Montserrat, un font simplu cu forme drepte, acesta fiind în antiteză cu emblema colorată, vibrantă. Această balanță este creată pentru a menține un ton serios, pentru a denota încredere și pentru a le inspira clienților sau utilizatorilor calitatea și standardele ridicate ale proiectului.

Font Montserrat

3. Paleta de Culori

Culoarea este un aspect important în realizarea unui brand, alegerea acestuia în funcție de: ”Eu prefer mov, deci facem un logo mov!” este probabil cea mai des întâlnită greșeală în rândul celor din această breaslă. De ce?

Oamenii fac asocieri în funcție de culori, tocmai de aceea noi studiem constant astfel de subiecte. Astfel reușim să folosim în mod strategic culorile pentru a contura emoții sau reacții în audiența afacerii. Spre exemplu, dacă o afacere vrea să pună în evidență ”încrederea” sau ”seriozitatea” vom încorpora albastrul în design sau chiar în emblemă, aceasta fiind o culoare asociată direct cu sentimentul de încredere și fiabilitate.

Exemplu real:

Paleta de culori aleasă pentru proiectul Butterfly Residence este una prietenoasă, aleasă în funcție de tipologia clienților și preferințele acestora, tocmai de aceea nuanțele sunt intense și calde în combinații fine de gradienturi aplicate de-a lungul website-ului și în emblema principală.

Paleta culori Butterfly Residence

Forme

Diferitele forme pe care le folosim pentru a crea logo-ul, cărțile de vizită sau alte materiale spun foarte multe despre brand. De exemplu, formele rotunde crează un sentiment de unitate, de familiaritate, pe când cele drepte sunt asociate cu stabilitatea sau eficiența.

Exemplu real:

Formele folosite pentru brand-ul Butterfly Residence sunt curbate, acestea dau impresia de continuitate, de consistență. Am ales să creăm un logo simbolic, după numele proiectului, totuși formele au o însemnătate mai mare aici prin prisma umbrelor folosite care dau impresia de mișcare, de dinamism.

Paleta culori Butterfly Residence

Logo

Logo-ul este reprezentarea directă a afacerii tale, este chiar cel mai important element al acesteia fiind prezent în website, în produse, în materiale imprimabile etc.. Logo-ul are un impact major în audiența afacerii, acesta trebuie să comunice (într-o simplă emblemă) ce oferi și care sunt valorile tale principale.

Atunci când realizăm un logo pentru un client începem cu o sesiune de brainstorming, una în care punem pe foaie toate valorile, calitățile și scopurile tipului de afacere. Ne punem în pielea clientului, astfel reușim să realizăm o emblemă care va atrage atenția și care va inspira încrederea.

Exemplu real:

Emblema brand-ului Butterfly Residence este echilibrată, creată pentru a spune o poveste și pentru a transmite un mesaj clar. Am țintit culorile cu accente vii, le-am unit în simbolul ce reprezintă numele acestui proiect. Pentru a crea acest logo a fost nevoie de multă atenție la detalii precum alegerea corectă a font-ului, realizarea umbrelor și mai ales a stilului în care am creat simbolul principal: fluturele 3D.

Logo design Butterfly Residence

Materiale Imprimabile

Ultimul pas este cel de prin care aplicăm toate elementele de mai sus, creând materialele imprimabile, necesare pentru orice tip de business. Cărțile de vizită, mapele de prezentare și chiar broșurile și flyerele vor fi create respectând elementele de branding pentru afacerea ta; astfel vom oferi consistență elementelor, întărind încrederea audienței, fie ea online sau offline.

Exemplu real:

Materialele imprimabile realizate pentru brand-ul Butterfly Residence sunt o explozie de culoare - pentru acestea am folosit logo-ul și ne-am jucat cu paleta de culori. Astfel, cărțile de vizită sau mapele de prezentare sunt elemente ce atrag atenția, indispensabile oricărei întâlniri.

Mape și cărți de vizită Butterfly

Software și Tehnici Branding și Logo Design

Pentru a realiza pachetul de branding combinăm tehnicile de design cu sugestiile clientului, folosind unelte moderne de grafică digitală.

Cromatică

Coolors.co

Folosim această unealtă pentru a le facilita clienților noștri alegerea gamei cromatice care îi reprezintă. Practic, la întâlnire sau prin teleconferință, răsfoim împreună prin multitudinea de combinații de culori până când clientul este mulțumit de gama aleasă. Acest proces este asistat permanent de un expert din cadrul echipei noastre.

Logo Design

Adobe Illustrator

Folosim Illustrator în combinație cu o tabletă grafică ce ne permite să schițăm fizic logo-ul și apoi să-l modificăm virtual. De asemenea, Illustrator ne permite și să modificăm ușor orice logo vectorial sau să vectorizăm logo-uri de tip raster (jpeg/png) trimise de client.

Stationary Design

Adobe InDesign

Pentru cărți de vizită, broșuri, cataloage și alte materiale imprimabile folosim InDesign, o unealtă specializată pentru aceste sarcini. Deși are o interfață intuitivă și simplă, unealta este foarte puternică.

Unelte folosite în procesul de branding

Nota Autorului Web Design

Am știut întotdeauna că o idee poate fi exprimată în o mie de moduri, însă am înțeles mai târziu că cel mai eficient mod de a transmite o informație este cel vizual. Studiul design-ului grafic a fost și rămâne printre cele mai mari pasiuni ale mele, de aceea am reușit să îi stăpânesc cele mai cunoscute concepte și să le aplic în munca mea.

Am plecat de la o simplă idee, de a transpune în grafică identitatea clienților, de a realiza o imagine prin care aceștia se definesc, astfel, la început de drum realizam embleme simple care simbolizau întocmai domeniul activității clientului. După lungi aprofundări am început să găsesc o însemnătate în fiecare formă, o idee nouă în fiecare culoare și am reușit să creez logo-uri ce spun o poveste în fiecare pixel.

Susțin cu tărie că nu este niciun secret în spate, nu există o rețetă sau un ghid cu pași despre ”Cum să devii designer grafic”, există doar perseverență și multe ore de studiu, de atenție sporită (exercițiul repetat se numește și talent!). Când am lansat primul concept de ”Branding” alături de echipa mea am realizat câtă muncă stă în spatele unui simplu logo, câtă dedicare și interes trebuie să depun pentru a crea un produs bun.

În prezent reușesc să țin ședințe de ”Brand Strategy” cu clienții mei, să explic și să pun în aplicare toate conceptele studiate, iar rezultatele sunt extrem de satisfăcătoare. Continui să învăț, să asimilez cât mai mult din acest domeniu larg, reușesc de fiecare dată să adaug ceva nou, ceva surprinzător fiecărui element de branding.

Lavinia Stroilescu, CEO CELSO
Razvan Radescu CTO CELSO
Lavinia Stroilescu, CEO Celso și director pe partea de creație, la biroul din Moreni
Contact
Fă parte din viitor!

Promovează-ți afacerea cu ajutorul experților în inteligență artificială!

Făcând click pe butonul de mai sus accepți că ești de acord cu prelucrarea datelor personale de către compania noastră.